Tuesday, September 11, 2007

Mijn nieuwe MSN


Mijn vrienden weten dit al langer dan vandaag: I'm hooked. Urenlang kan ik achter m'n macje hangen; World of Warcraft, ik speel het wellicht meer dan goed voor me is. Het is zo makkelijk, even wegduiken en inloggen op dat wereldje, waar je een gevierde held bent en samen met duizenden andere spelers de wereld (weliswaar volgens de visie van jouw fractie) probeert te beteren.

Het spel zelf zit erg goed in elkaar, maar wat ik ook als een belangrijk factor zie is het sociale element uit het spel: waar ik vroeger urelang met muziek op achter MSN kon zitten, heb ik nu mijn iTunes draaien terwijl ik in het spel via een vriendenlijst met mijn in-game friends zit te chatten. Contact is snel gemaakt: je hebt allemaal dezelfde hobby en vaak moet je samen een probleem in het spel oplossen.

Net als vroeger met MSN gaat helaas ook de tijd hier erg snel voorbij, en voor je het weet is het eigenlijk al te laat om nog even dat hoofdstuk te lezen voor het college van morgen.

No comments: