Tuesday, September 18, 2007

Mijn ontdekking van Machinima


Als je, zoals ik, zoveel World of Warcraft heb gespeeld, heb je vast en zeker weleens wat opgenomen. Opgenomen als in: met een camcorder leuke momenten vastleggen; in WoW gebeurt dat uiteraard met software.

Inmiddels is er al een gigantische hoeveelheid aan WoW filmpjes gemaakt. Ze varieren van een opnames van het spelen van het spel zelf en dansfilmpjes tot bijna mini-films die een half uur duren. Ik kan me echt een hele middag vermaken door van die filmpjes te bekijken. De meeste staan op youtube dus dat is helemaal makkelijk.

Elke keer als ik zo'n film bekijk zie ik er bij staan: machinima. Nu kwam ik er pas laatst achter dat deze manier van films produceren een ware art-form is en er universiteiten zijn die zich hiermee bezig houden!

Bovenstaand filmpje is misschien niet een top-voorbeeld van deze art-form, maar wel een erg vermakelijk stuk uhh.. Music video? Enjoy!

3 comments:

Anonymous said...

Machinima bestaat inderdaad al een tijdje, ze hebben zelfs een keer een halve southpark aflevering in WoW af laten spelen (je kent 'm vast wel):

http://en.wikipedia.org/wiki/Make_Love,_Not_Warcraft

Op zich wel een leuke manier van "power to the people", aangezien het maken van een filmpje met meerdere acteurs nu voor iedereen bereikbaar is :)

Marjanne said...

Tja, Art is in the eye of the beholder he....;-)

Geth said...

:) inderdaad wel fijn dat deze manier van "films" maken voor iedereen mogelijk is. Ik heb er in ieder geval vaak lol mee!