Friday, September 21, 2007

Mijn kritische medestudent

"Stroomstoot kritische student" luidde een krantenkop uit gratis kwaliteitsdagblad "Dag".

Blijkbaar heeft een student een stroomstoot gekregen van veiligheidsmedewerkers toen hij té kritische vragen stelde na een lezing van John Kerry. Nu weten wij als niet-Amerikanen natuurlijk al lang dat het land niet zo vrij of ontwikkeld is als dat ze propaganderen, maar een student op een universiteit stroomstoten geven naar aanleiding van kritische vragen: dat verbaast me dan nog nét wel.

Helaas kon ik uit het artikel niet precies halen wat er nou gebeurd was, maar het volgende nieuwsuitzending maakt alles wel een stuk duidelijker.

5 comments:

Anonymous said...

Shocking.

Dit doet me denken aan het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=4JGlvEcPmug

Is toen ook best veel ophef over geweest.

Geth said...

Kan echt heel slecht tegen zoiets. Raak er pissed van en je kunt gewoon niks "terugdoen".

Geth said...

Kheb ook 't idee dat die politieagenten / securitymedewerkers slechts een preek van een minuut krijgen en vervolgens weer gewoon aan 't werk gaan.

Anonymous said...

echt belachelijk ja!
en die Kerry vond het ook helemaal niets en wilde zelfs zijn "kritische" vragen wel beantwoorden.
dan ben ik toch blij in nederland te wonen *no offence* :-)

Martin said...

Die student werd alleen getaserd omdat hij zich verzette. Toch blijft het wel raar waarom hij zogenaamd de openbare orde aan het verstoren was.