Tuesday, September 18, 2007

Mijn fietsen-en-auto's-zijn-hetzelfde observatie


In eerdere jaren parkeerde iedereen zijn of haar fiets gewoon op het pleintje voor het collegezalencomplex. Dat mocht niet vanwege veiligheidsredenen, en toen er een keer echt iets gebeurde (een ambulance moest er bij komen) besloten de mensen die er over gingen actie te ondernemen: op een middag waren alle fietsen die illegaal geparkeerd stonden verdwenen. Ze waren verplaatst via een busje terwijl de studenten college hadden.

Nu begrijp ik het wel, veiligheid boven alles niet? Er hangen overigens bordjes die aangeven dat je je fiets daar niet mag plaatsen. Helaas had de actie niet veel nut. Een maand of twee later stond het weer bomvol met fietsen.

Aan het begin van dit semester viel me op dat ze nu een hek hadden neergezet. Alle fietsen staan nu netjes geparkeerd aan de goeie kant van het hek. Helaas viel me vanmiddag dan wel weer op dat op de plaats waar je vroeger niet je fiets mocht neerzetten nu vol staat met auto's.

Ja, laat me dat even herhalen: uit veiligheidredenen mochten er geen fietsen staan, maar nu staan er een stuk of zes kleine auto's bestelbussen naast elkaar geparkeerd.

1 comment:

Anonymous said...

ghehe een spijker op een kop!