Sunday, June 1, 2008

No One to Turn To

It seems no noble cause can exist without someone using it to achieve their own evil desires.

Een door Save The Children verricht onderzoek heeft een hoop van zulke leuzen getriggered: medewerkers van hulporganisatie's en zogenaamde peacekeepers kunnen hun handjes niet thuishouden. De kinderen die hulp horen te ontvangen worden misbruikt. Dat is nogal een machtspositie om vanuit te werken.

Blijkbaar weten de autoriteiten dat dit al langer gaande is. Er zijn hier protocollen voor opgesteld. Het rapport van Save The Children, genaamd "No One to Turn To" is dan eigenlijk ook gericht op betere methoden om deze misbruik tegen te gaan.

In het nieuws werd dit natuurlijk UN aid workers abusing children.

Lekker fucked up. In m'n hoofd waren die mensen helden. Maar aan naïeviteit heb je niets. Altijd die verfuckte rotte appels. Ik kwam op dit nieuws toen ik een I support unicef applicatie op m'n facebook wilde toevoegen. Mijn eerste reactie daarna was: dat komt er niet meer op!

Cutting Off Reflected Failures; nadat ik dit verondersteld had, had ik toch nog steeds moeite om op de "voeg applicatie toe" knop te drukken. Ik denk dat veel mensen gaan corfen, en dat is jammer, want er zijn vast en zeker veel meer kinderen die wél op de juiste manier geholpen worden.

Voor de geïnteresseerden heb ik het artikel hier: No One to Turn To.
Voor nieuws en leuzen van schande kun je je de komende tijd naar hartelust googlen.

No comments: