Thursday, October 4, 2007

De beest in mij


Vanochtend was het dan zover: de wekker ging af om kwart voor zeven. Ik sprong het bed uit. Om de wekker uit te zetten. Sprong terug het bed in en dacht bij mezelf: waarom doe ik mezelf dit aan?

Toch hield ik vol en ging ik douchen. Om half acht zou ik bij een vriendin voor de deur staan en zou ons vroege avontuur beginnen: kado's jatten tijdens de Dol Dwaze Dagen van de Bijenkorf!

Als je tussen acht en tien uur 's ochtends je bonnetje laat zien krijg je een tasje met een kadootje erin. Die kado's verschillen van kleine prutsels tot massagekussens voor in je auto tot een mega luxueze douche. Met andere woorden: ik wil die douche!

Terwijl we de trap opliepen vanuit de parkeergarage kwamen we al een mevrouw tegen met een boel gele tassen in haar handen, en het was nog maar net over acht! Eenmaal boven zagen we bij elke kassa mega lange rijen en tussen de marktbakken vol aanbiedingen krioelden allerlei typen mensen. Wat ons opviel was dat er een hoop kak tussenliep (voor het gemak ben ik even bevooroordeeld).

Ik stond even op een rustig plaatsje dit alles te aanschouwen terwijl mijn partner-in-shopping zich een weg baande door de massa vrouwen. Haar doel: de afgeprijsde mascara. Maar toen.. *bam* iets plats en groots knalde tegen m'n zij en toen ik me draaide zag ik een groot zwart rond (maar inderdaad plat) bord-achtig iets met een klein mevrouwtje eronder: "oh, sorry! ik kreeg net dit ding en het is nogal onhandig". Ik dacht meteen kassa! yes! kado's!

Nadat we een mascara en een riem hadden gevonden gingen we richting de mannen-spullen. Onderbroeken van Calvin Klein van 23 voor 14 euro had ik gezien in die boekjes, helaas waren ze niet aanwezig in deze Bijenkorf. Er stonden wel een boel in de schappen, maar die waren niet in de aanbieding. Ik voelde me voorgelogen. Als troost liep ik richting de banketafdeling. Onderweg pikte ik een shirtje op die afgeprijsd was, en eenmaal daar kocht ik mezelf een vette doos bonbons en twee brownies.

Toen kwam het moment-niet-zo-supreme: de kadotassen!

Eén tasje per klant was de regel. Wij pikten er drie (boefjes dat we zijn)! Buit: stadsgids voor Rome, een sjaal en een tot nog toe ongeïdentificeerd maar naar alle waarschijnlijkheid vrouwen-ding (zag er uit als een touw met frutsels). Oh, en 3x een NS 1e klas-upgrade kaartje: met dit kaartje kun je je 2e klas vervoersbewijs eenmalig upgraden naar een 1e klas bewijs.

Ik troostte mezelf met het feit dat we een flinke hoop bekenden waren tegengekomen (en dus niet de enige sukkels waren die er rondliepen om acht uur 's ochtends) en vlug vulden we onze buikjes met de altijd lekkere brownies voor we weer richting auto liepen.

De beest in mij was een eenmalig vroege vogel, een ekster die iets glimmends op 't oog had maar er later achterkwam dat het slechts een bierdopje scheen te zijn..

PS> Ik weet overigens niet of eksters al actief zijn zo vroeg in de ochtend.

5 comments:

Froukiwi said...

Wat een enorm grappig stukje Geth! Ik heb ervan genoten.

Anonymous said...

Hehe.... je moet altijd even de sterretjes checken of het artikel bij de Bijenkorf in jou stad verkrijgbaar is:P

Anonymous said...

Haha, leuk stukje! Ik wilde vanmiddag iets lekkers kopen voor mezelf en ik liep nietsvermoedend de Bijenkorf in, om direct weer met de draaideur naar buiten te gaan... Druk!

Geth said...

Thx! En ja, hahaha, die uitverkoop duurt t/m vandaag, maar kzag in het boekje dat ze nog "mensen zoeken die ze op zondag kunnen helpen met opruimen" (maw: nog meer leegkopen).

Anonymous said...

gehhehe leuk man!
ik was er 's middags even maar toen werd de bijenkorf vooral bevolkt door paupers (om maar even in jouw hokjesstopgebeuren door te gaan :P )
het viel dit jaar tegen (DDD is een verslaving, ik geef het toe!) maar ik heb wel een leuk truitje kunnen scoren en een heeeerlijke lipgloss :-) (helaas was de make-up waar ik voor kwam al lang uitverkocht..)

sja...ga gewoon van de week nog eens shoppen :D

x